cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

List all monitored servers

Juraj.Papic
Producer

Hello,

I would like to know how I can generate a report from all the servers that are monitored with Appdynamics.

 

THanks. 

2 REPLIES 2

Ryan.Paredez
Community Manager

Hi @Juraj.Papic,

 

Please let me know if this documentation helps you out: https://docs.appdynamics.com/22.5/en/appdynamics-essentials/dashboards-and-reports/reports

 

 


Thanks,

Ryan, Cisco AppDynamics Community Manager




Found something helpful? Click the Accept as Solution button to help others find answers faster.

Liked something? Click the Thumbs Up button.



Check out Observabiity in Action

new deep dive videos weekly in the Knowledge Base.

Stéphane.PAPIN
Builder

Hi, you can use :

  1. DEXTER (https://developer.cisco.com/codeexchange/github/repo/Appdynamics/AppDynamics.DEXTER/)
  2. query in DB (on premises) :
    1.  only agent list : 

 

select id as node_id, name as node_name, last_known_tier_app_config as app_and_tier from application_component_node where id in (select distinct(node_id) from metricdata_hour where ts_min > ((select max(ts_min) from metricdata_hour)) - 60*2);​

 

  • Agent per app/tiers/nodes : 

 

SELECT a.name AccountName, agj.type AgentType,agj.agent_version AgentVersion, agj.app_and_tier ApplicationAndTier,agj.node_name NodeName FROM (SELECT DISTINCT(node_id) AS node_id FROM metricdata_min WHERE ts_min > ((SELECT max(ts_min) FROM metricdata_min) - 10) ) mdm, (SELECT ag.type type, ag.agent_version agent_version, acn.name node_name,acn.last_known_tier_app_config AS app_and_tier, acnam.application_component_node_id node_id, ag.account_id account_id FROM agent ag, application_component_node_agent_mapping acnam,application_component_node acn WHERE acnam.agent_id = ag.id AND acn.id=acnam.application_component_node_id UNION DISTINCT SELECT ag.type type, ag.agent_version agent_version,acn.name node_name,acn.last_known_tier_app_config AS app_and_tier, acn.id, ag.account_id FROM agent ag, application_component_node acn, machine_instance_agent_mapping miam, machine_instance mi WHERE miam.machine_instance_id = mi.id AND miam.agent_id = ag.id AND acn.machine_instance_id = mi.id) agj, account a WHERE mdm.node_id = agj.node_id AND a.id = agj.account_id ORDER BY AccountName,AgentType,ApplicationAndTier,NodeName INTO OUTFILE 'PATH TO YOUR FILE.csv' FIELDS TERMINATED BY ',' LINES TERMINATED BY '\n';